مجله درمان زخم

مطالبی در مورد درمان زخم دیابتی، زخم عفونی، زخم بستر و انواع زخم ها

مطالبی در مورد درمان زخم دیابتی، زخم عفونی، زخم بستر و انواع زخم ها

مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان با دیابت

تاثیر روانی - روانی دیابت در دوران کودکی در همه جا حاضر است و شامل کل خانواده و همچنین مدارس و جامعه به عنوان یک کل است . انجمن بین‌المللی دیابت کودکان و نوجوانان ( ISPAD ) در سال ۲۰۰۰ رهنمودهایی را برای کمک به متخصصان بهداشتی در زمینه مدیریت جوانان مبتلا به دیابت توسعه داد . این رهنمودها براساس اعلامیه سنت وینسنت ، اعلامیه استقلال و اعلامیه آمریکا ، که حقوق تمامی افراد مبتلا به دیابت را تعریف می‌کند و بر حوزه‌های مهم مسئولیت افراد درگیر در مراقبت از کودکان دیابتی و نوجوانان متمرکز است ، هستند .

این مقاله به بررسی و گسترش بخش راهنمای ISPAD می‌پردازد که با مسائل روانی - روانی در کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت به منظور کمک در فرآیند تصمیم‌گیری مدیریت دیابت در ارتباط هستند . هدف هر دوی این مقاله و راهکارهای ISPAD ، کمک به رشد کودکان دیابتی در بزرگسالی است که بالاترین درجه کنترل دیابت را دارند .

دیابت در کودکان ، کودکان نوپا ، کودکان بزرگ‌تر و نوجوانان ، چالش‌های جسمی ، ذهنی و احساسی جدی تلقی می‌کنند . برخورد با تعادل بین hypoglycemia / hyperglycemia ، رشد / توسعه و دیگر عوامل زندگی برای ارائهکنندگان ، بیماران ، یا خانواده‌ها آسان نیست . علاوه بر این، شرایط فردی ، خانوادگی یا محیطی پیش از شروع دیابت ، ممکن است تعادل ظریف مورد نیاز برای حفظ کنترل خوب glycemic را ترکیب کند . بنابراین ، نیاز زیادی به ویژه در زمان تشخیص اولیه ، برای ارزیابی سابقه رشد ، رفتاری و روانی کودکان مبتلا به دیابت و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد .

ارزیابی باید در زمان تشخیص و هم از پس از آن رخ دهد . اگر مشکلات شناسایی شوند ، اقدامات اولیه باید آغاز شود .

تاثیر psychosocial

هر شرایطی که به طور بالقوه تهدید کننده باشد دارای تاثیر روان‌شناختی است و دیابت در آن بسیار عمیق است . اگر رژیم مراقبت پیچیده باشد ، تاثیر بیشتر از لحاظ هزینه مالی ، misunderstandings ، تاثیرات خارجی ( به عنوان مثال ، بیماران ممکن است پذیرفته یا رد شده توسط جامعه ) ، و نیازها تحمیل شده توسط خود بیماری .

اعضای خانواده اغلب مراحل کلاسیک اندوه را تجربه می‌کنند، از خشم و انکار برای چانه زدن ، افسردگی ، و در نهایت پذیرش یا پذیرش . ۱ اندوه حل‌نشده باعث می‌شود که خانواده‌ها در صورتی که قبلا ً این کار را انجام نداده بودند ناکارآمد شوند . [II ] اگر چه اغلب خانواده‌ها به قطعنامه غم و اندوه دست می‌یابند ، Lowes و Lyne۳ اندوه مزمن را توصیف می‌کنند که وقتی خانواده‌ها به این بیماری مادام العمر و عواقب بالقوه آن رسیدگی می‌کنند ، می‌تواند یافت شود .

تنظیم تشخیص دیابت ۶ تا ۹ ماه برای کودکان و ۹ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد . ۴ کنترل دیابت و عملکرد خانوادگی معمول در طول این دوره دشوار است و نیازمند حمایت از تیم پزشکی است. ۵

استرس زا در زندگی روزمره می‌تواند به شدت بر کارکرد خانواده و کنترل گلوکز خون تاثیر بگذارد . ۶ Stressors مثل طلاق ، بحث‌های خانوادگی ، خشونت ، یا سواستفاده می‌تواند منجر به بالا بردن سطح گلوکز خون شده و نیاز به مداخله توسط یک تیم مراقبت بهداشتی حامی را افزایش دهد . ۷

خانواده‌ها نقش کلیدی در تنظیم کودکان مبتلا به دیابت ، سطح مراقبت و رژیم غذایی خاص خود بازی می‌کنند . تاثیر دیابت به ادراک و ادراکات خانواده‌ها و خانواده‌ها و همچنین زمینه ، ساختار و عملکرد خانواده‌ها به عنوان یک کل بستگی دارد . برای برخی ، و به خصوص خانواده‌های کم‌درآمد ، دسترسی محدود به ارائهکنندگان خدمات بهداشتی و هزینه‌های بالای مراقبت بهداشتی نیز بر کنترل دیابت و پایداری خانواده تاثیر می‌گذارد . تاریخچه مشکلات دیابت در بین بستگان بیماران می‌تواند به میزان قابل‌توجهی دیدگاه ( خوش بینانه یا بدبینانه ) هر دو کودک دیابتی و خانواده آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد .

مطالعه بیشتر در این خصوص در وبسایت کلینیک دکتر مشتاق

  • درمانگر زخم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی