مجله درمان زخم

مطالبی در مورد درمان زخم دیابتی، زخم عفونی، زخم بستر و انواع زخم ها

مطالبی در مورد درمان زخم دیابتی، زخم عفونی، زخم بستر و انواع زخم ها

درمان زخم پای دیابتی

درمان زخم پای دیابتی

درمان موفق درمان زخم پای دیابتی شامل رسیدگی به این سه مساله اصلی است: debridement ، تخلیه تخلیه ، و کنترل عفونت .

debridement debridement شامل حذف همه بافت necrotic ، callus peri ، و بدنه‌های خارجی به بافت ماندگار است . مراقبت مناسب برای کاهش خطر عفونت و کاهش فشار پیش از جراحت ضروری است که می‌تواند مانع از انقباض و درمان نرمال بدن شود . پس از debridement ، زخم باید با آب‌نمک یا تمیز کننده آبیاری شود و یک آرایش باید اعمال شود .

Dressings باید از مسدود کردن بافت ، جذب مایع اضافی ، و محافظت از زخم ناشی از آلودگی جلوگیری کند . صدها لباس در بازار وجود دارد که شامل hydrogels ، foams ، کلسیم alginates ، پلیمرهای جاذب ، عوامل رشد و جایگزین‌های پوست هستند . Becaplermin حاوی فاکتور رشد platelet با زنجیره بتا است و در آزمایش‌ها controlled با blind double نشان داده شده‌است تا میزان شیوع کامل زخم را افزایش دهد . استفاده از آن باید برای زخم‌هایی در نظر گرفته شود که با لباس‌های استاندارد التیام نیافته اند .

در یک آبسه ، برش و تخلیه ضروری هستند و debridement تمامی بافت abscessed را به خود اختصاص داده‌اند. بسیاری از اعضای بدن با روش برش به موقع و روش‌های زه‌کشی نجات پیدا کرده‌اند ؛ بالعکس ، بسیاری از اعضای بدن با شکست در اجرای این روش‌ها از دست رفته‌اند . درمان یک دمل شدید با آنتی‌بیوتیک‌ها به تنهایی منجر به به تاخیر انداختن درمان مناسب و میزان مرگ و میر بیشتر می‌شود .

offloading با استفاده از صندلی چرخدار یا چوب زیر بغل برای توقف کامل وزن روی پای آسیب‌دیده ، موثرترین روش تخلیه تخلیه یک پای پیاده می‌باشد . اعمال فشار کلی ( TCCs ) دشوار و زمان بر روی کار است اما به طور قابل‌توجهی فشار بر روی زخم‌ها را کاهش می‌دهد و نشان‌داده شده‌است که بین ۷۳ تا ۱۰۰ درصد از زخم‌ها که با آن‌ها درمان شده‌است ، التیام یابد . آرمسترانگ و همکاران . ۴ ) با پیچیدن یک روروئک قابل‌حمل با لایه‌ای از بانداژ منسجم یا گچ پاریس ، ۴ نرخ درمان مشابه را با یک " TCC فوری " به دست آورد . استفاده نادرست از TCCs ممکن است منجر به زخم جدید شود، و TCCs در زخم‌های عمیق یا تخلیه contraindicated یا برای استفاده با noncompliant ، کور ، بیمار، یا به شدت بیمار به خطر افتاده patients هستند .

Clinicians اغلب روروئک را ترجیح می‌دهند زیرا برخی مضرات of را ندارند . Removability یک مزیت است که در آن اجازه بازرسی زخم , تعویض پانسمان , و تشخیص زودهنگام عفونت را می‌دهد . اما removability بزرگ‌ترین عیب در این مطالعات است نشان می‌دهد که بیماران تنها ۳۰ % از زمانی که در حال پیاده‌روی هستند ( معمولا از دفتر doctor's ) استفاده می‌کنند . 5 جفت کفش یا کفش‌های گوه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا لباس‌های حجیم خود را برآورده کنند. تخلیه مناسب , بزرگ‌ترین چالش برای متخصصین بالینی است که با زخم پای دیابتی روبرو هستند .

کلینیک زخم پلاس

  • درمانگر زخم

نظرات  (۱)

  • پوریا قلعه
  • سلام، وقت بخیر وبلاگ نویس محترم
    شما میتونین با عضویت در همیار و با مشاورهء بنده و خواندن آموزش رایگان در وبلاگم نه تنها شروع به کسب درآمد میلیونی کنید بلکه از قسمت "دانلود های همیار" در وبلاگ بنده نیز بهرمند بشید که یک نمونه از این مطالب بانک موبایل کل کشور با ارزش بیش از 5 میلیون تومان هستش!

    نظرتون چیه؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی