مجله درمان زخم

مطالبی در مورد درمان زخم دیابتی، زخم عفونی، زخم بستر و انواع زخم ها

مطالبی در مورد درمان زخم دیابتی، زخم عفونی، زخم بستر و انواع زخم ها

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

اوزون تراپی

اوزون تراپی

 

گاز Ozone ( y ) کشف‌شده در اواسط قرن نوزدهم ، یک مولکول متشکل از سه اتم اکسیژن در یک ساختار ناپایدار به خاطر حضور حالات mesomeric است. گرچه O۳ اثرات خطرناکی دارد ، اما محققان بر این باورند که تاثیرات درمانی بسیاری دارد . از لایه ازون استفاده شده‌است و به شدت برای بیش از یک قرن مورد مطالعه قرار گرفته‌است . اثرات آن ثابت ، سازگار ، ایمن و با تاثیرات جانبی قابل پیش‌گیری و قابل پیش‌گیری هستند . O۳ پزشکی برای ضد عفونی کردن و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود . مکانیسم عمل بوسیله غیرفعال سازی باکتری‌ها ، ویروس‌ها ، قارچ‌ها ، مخمر و protozoa ، تحریک متابولیسم اکسیژن ، فعال‌سازی سیستم ایمنی بدن انجام می‌شود . شکل‌های دارویی در یک حالت گازی تا حدی غیرمعمول هستند ، و به همین دلیل است که تکنیک‌های کاربرد ویژه‌ای باید برای استفاده ایمن از y گسترش یابند . در کاربردهای محلی همانند درمان زخم خارجی ، کاربرد آن به شکل وان گازی O۳ به عنوان یکی از روش‌های عملی و مفید ، برای مثال در فشار پایین ( اتمسفر ) در یک سیستم بسته که هیچ گریزی از y را در هوای اطراف تضمین نمی‌کند ، تثبیت کرده‌است . آب Ozonized که کاربرد آن به ویژه در پزشکی دندان‌پزشکی شناخته می‌شود به طور بهینه به عنوان اسپری و یا کمپرس استفاده می‌شود . بیماری‌هایی که درمان می‌شوند بیماری‌های عفونی ، بیماری‌های گردش خون ، انحطاط macular ، بیماری‌های ویروسی ، روماتیسم و ورم مفاصل ، سرطان ، سارس و ایدز هستند .
کلمات کلیدی : Allodynia ، autohemotherapy ، محصولات ozonation چربی ، ازن به : مقدمه لایه ازون ( O۳ ) ، گازی که در اواسط قرن نوزدهم کشف شد ، یک مولکول متشکل از سه اتم اکسیژن در یک ساختار ناپایدار به خاطر حضور حالات mesomeric است . گاز بی‌رنگ ، زننده به بوی و مواد منفجره به شکل جامد یا جامد است . نیمه عمر ۴۰ دقیقه در دمای ۲۰ ° C و حدود ۱۴۰ دقیقه در دمای ۰ ° C دارد . وظیفه اصلی آن محافظت از انسان‌ها در برابر اثرات مضر اشعه ماورا بنفش است . لایه ازون در کم‌تر از ۲۰ میکروگرم در مترمکعب از سطح Earth's در غلظت‌های که کاملا ً با زندگی سازگار هستند رخ می‌دهد . گرچه O۳ اثرات درمان با گاز اوزون خطرناکی دارد ، اما محققان بر این باورند که تاثیرات درمانی بسیاری دارد . [ ۱ - ۳ ] - آغاز تولید دقیق O۳ پزشکی به تازگی به مکانیسم‌های ، عمل و سمیت ممکن ( O۳ ) اجازه داد تا توسط آزمایش‌های بالینی ارزیابی شوند . لایه ازون دارای ظرفیتی برای اکسید کردن ترکیبات آلی ، [ ۴ ] و اثرات سمی شناخته‌شده‌ای در دستگاه تنفسی است که در مه وجود دارد . [ ۵ - ۶ ] در پزشکی که از اکسیژن کلاس پزشکی تولید می‌شود ، در دوزهای دقیق درمانی اجرا می‌شود و هرگز از طریق استنشاق ، کلسترول خون و تحریک پاسخ‌های antioxidative را کاهش می‌دهد و در درمان مکمل muscle و ischemic به کار می‌رود .

 

کلینیک دکتر مشتاق

درمان زخم حاد

درمان زخم حاد

 

بعد از آسیب ، حضور of و PAMPs توسط macrophages ساکن بافت احساس می‌شود که به نوبه خود monocytes گشت زنی را فعال می‌کند تا وارد جراحت شود [ ۶۲ ] . در داخل ، monocytes cytokines و کموکاین ها ( ۴۶ ، ۴۷ ) را آزاد می‌کنند تا neutrophils را به درون زخم وارد کنند . انتشار محتوای neutrophils granule ، جذب monocytes of که به زودی تبدیل به جمعیت غالب monocyte - macrophage در جراحت می‌شوند را افزایش می‌دهد [ ۶۲ - ۶۲ ] . این سلول‌ها با plasticity بزرگ به حساب می‌آیند [ ۶۵ - ۶۷ ] ، که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به انواع مختلف monocyte - macrophage phenotypes [ ۶۸ ] یا transdifferentiate به دیگر انواع سلول در پاسخ به the خاص زخم ، تمایز قایل شوند [ ۶۴ ، ۶۹ - ۷۱ ] . برای مثال ، macrophages PAMPs و damps را از طریق گیرنده‌های تشخیص الگوی خود ( PRRs ) و نکروز تومور interferon α ( IFNγ ) و همچنین اکسیژن راکتیو و گونه‌های نیتروژن مورد نیاز برای کشتن و کنترل عوامل pathogens میکروبی ایجاد می‌کند [ ۷۳ ، ۷۴ ] . در ارتباط با neutrophils ، macrophages در حذف باکتری‌ها ، سلول‌های مرده ، neutrophils apoptotic ، آوار بافت و سایر مواد خارجی شرکت می‌کنند . این اندرکنش myelomonocytic جز کلیدی ترمیم زخم است [ ۶۲ ، ۶۶ ، ۷۵ ] . Neutrophils و monocyte - macrophages به عنوان شرکا در زمان و فضا در طول آغاز ، تکامل و وضوح فاز inflammatory هم‌کاری می‌کنند [ ۷۶ ] . The مشترک neutrophils و monocyte - macrophages توابع مشابهی را توضیح می‌دهد : phagocytosis ، مکانیسم‌های کشتن درون سلولی ، شکل‌گیری دات نت ، تشکیل NET ، و گیرنده‌های سطحی سلولی ، و همچنین مشارکت آن‌ها در مدولاسیون واکنش ایمنی ذاتی و انطباقی [ ۶۶ ، ۷۵ ] . هنگامی که زخم حاد پاک شود ، neutrophils با macrophages هم‌کاری می‌کنند تا راه‌حل فاز فتنه‌انگیز را هماهنگ کنند [ ۷۷ ] . این مرحله یک یا دو روز پس از رسیدن neutrophil به بافت ملتهب آغاز می‌شود . بازیابی homeostasis با میکروذرات با neutrophils حاوی پروتیین proresolving annexin A۱ و proresolving mediators چربی شروع می‌شود ؛ ۷۸ apoptotic phosphatidylserine را در سطح تعیین می‌کند که آن‌ها را برای efferocytosis تعیین می‌کند . در طی این فرآیند ، میکروذرات neutrophil molecules را به macrophages upgrading biosynthesis of :: ، resolvins ، protectins و maresins انتقال دادند که در بافت زخم رها شده‌اند [ ۷۹ ، ۸۰ ] . Efferocytosis of apoptotic توسط macrophages inflammatory ، سنتز of - ۲۱ را تحریک می‌کند و فنوتیپ anti - postefferocytotic را ترویج می‌کند [ ۸۱ ، ۸۲ ] . این مسیر تمایز جایگزین جمعیت‌های استثنایی anti - را ایجاد می‌کند [ ۸۳ ، ۸۴ ] . M۲a macrophages یک فنوتیپ anti را نمایش می‌دهد، IL - ۱۰ را آزاد می‌کند، تولید IL - ۱ α و TNF - α را مهار می‌کند و در حل فاز inflammatory مشارکت می‌کند . M۲b و M۲c macrophages عمدتا ً به حل فاز فتنه‌انگیز با کاهش آسیب ناشی از فعال‌سازی طولانی‌مدت of ۱ [ ۶۷ ، ۸۳ ، ۸۴ ] ، و رانندگی در حل التهاب کمک می‌کنند .

کلینیک دکتر مشتاق 

درمان دیابت

درمان دیابت


یک فرد مبتلا به دیابت هنوز می‌تواند غذاهایی را بخورد که از آن‌ها لذت می‌برند .
توصیه یک پزشک یا رژیم غذایی را دنبال کنید , برنامه غذایی متفاوتی بخورید که شامل غذاهایی از همه گروه‌ها باشد و به مقادیر توصیه‌شده پایبند باشد .
برخی افراد مبتلا به دیابت باید هر روز همزمان غذا بخورند , در حالی که برخی دیگر انعطاف‌پذیری بیشتری در زمان ارائه غذا دارند . اندازه سهم نیز در افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است . با یک رژیم غذایی در مورد بهترین روش برای مدیریت آن صحبت کنید .
در زیر برخی از بهترین گزینه‌ها در هر گروه غذایی برای افراد مبتلا به دیابت آورده شده‌است .
سبزیجات آهار شده و غیر نشاسته‌ای برای مصرف خوب هستند , از جمله : کلم بروکلی , سبزیجات برگدار سرشار از شکر , مانند هندوانه , دانه‌های هندوانه ابوجهل , غلات سبوس‌دار باید حداقل نیمی از حبوبات را در رژیم غذایی فرد مبتلا به دیابت تشکیل دهند .
پروتئین‌های کم‌چرب و پروتئین‌های بدون چربی می‌توانند به ایجاد توده ماهیچه‌ای و بالا بردن سطح چربی و گلوکز کمک کنند , مانند : سالاد سالم , گوشت و سبزیجات سبز خوش‌مزه و ایمن برای افراد مبتلا به دیابت است .
تخم‌مرغ بدون چربی, جوجه مرغ یا بوقلمون , بادام‌زمینی و لوبیای پخته لوبیای خشک , مانند نخود و یا دیگر جایگزین‌های گوشت , مانند شیری که تنها لبنیات کم‌چرب , لبنیات و یا شیر بدون چربی مصرف می‌کنند .
غذاهایی با چربی سالم , نه همه چربی , به دیابت کمک می‌کنند و برخی انواع روغن نارگیل از اثرات آن بر روی قلب محافظت می‌کنند , از جمله : روغن دانه و آجیل , ماهی تن و دیگر روغن‌های آووکادو که فرم مایع در دمای اتاق دارند , مانند روغن زیتون .

درمان زخم پای دیابتی در خانه

درمان زخم پای دیابتی



عفونت پای دیابتی را تهدید می‌کند . اغلب پاتوژن ها شامل استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین , استرپتوکوک بتا همولیتیک , pseudomonas aeruginosa و انتروکوک ها هستند . مواد و روش‌ها : این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود . آنتی‌بیوتیک‌های انتخاب‌شده برای درمان عفونت‌های شدید یا تهدید کننده باید شامل پوشش ارگانیسم‌های گرم مثبت و گرم منفی و فراهم کردن هر دو پوشش هوازی و بی‌هوازی باشند . بیماران با چنین زخم‌هایی باید در بیمارستان بستری شوند و با آنتی‌بیوتیک‌های وریدی درمان شوند .
عفونت‌های خفیف تا متوسط با سلولیت موضعی می‌توانند به صورت سرپایی با آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی مانند سفالکسین , آموکسی‌سیلین و یا کلیندامایسین تحت درمان قرار گیرند . آنتی‌بیوتیک‌ها باید بعد از کشت اولیه شروع و در صورت لزوم تغییر کنند .
خلاصه اتیولوژی زخم پای دیابتی چند عاملی است , اما ضربه جزئی در حضور نوروپاتی حسی محیطی مقصر اصلی است . پیش‌گیری از زخم پا در افراد با خطر بالا , مانند افراد مبتلا به ناخوشی , بیماری‌های عروق محیطی , یا ناهنجاری‌های پا ساختاری , از طریق آموزش مناسب بیمار , استفاده از کفش و استفاده از کفش مناسب , از اهمیت اولیه برخوردار است . صفحه اطلاعات بیمار که این مقاله را همراهی می‌کند ( p . لیست کاملی از رفتارهای خودمراقبتی ارائه می‌کند که باید به بیماران با پاهای پرخطر ارائه شود .
بررسی زخم‌های پا شامل بررسی وضعیت عروقی و نورولوژیک و ارزیابی دقیق زخم‌ها می‌باشد . عمق آلودگی احتمالا ً مهم‌ترین ارزیابی است و یکی از آن‌ها معمولا ً در بسیاری از دفاتر پزشکان انجام نمی‌شود , زیرا نیاز به دبریدمان کامل و پروب برای استخوان دارد .
درمان باید شامل سه مورد عمده باشد : دبریدمان , تخلیه و کنترل عفونت . همه پزشکان نیاز به درمان زخم پای دیابتی ندارند , اما بسیار مهم است که به اندازه کافی آگاه باشید تا یک ارزیابی اولیه انجام دهید, به بیماران مراجعه کنید و به پی‌گیری بیماران با زخم‌های التیام کمک کنید .ب