مجله درمان زخم

مطالبی در مورد درمان زخم دیابتی، زخم عفونی، زخم بستر و انواع زخم ها

مطالبی در مورد درمان زخم دیابتی، زخم عفونی، زخم بستر و انواع زخم ها

درمان دیابت

درمان دیابت


یک فرد مبتلا به دیابت هنوز می‌تواند غذاهایی را بخورد که از آن‌ها لذت می‌برند .
توصیه یک پزشک یا رژیم غذایی را دنبال کنید , برنامه غذایی متفاوتی بخورید که شامل غذاهایی از همه گروه‌ها باشد و به مقادیر توصیه‌شده پایبند باشد .
برخی افراد مبتلا به دیابت باید هر روز همزمان غذا بخورند , در حالی که برخی دیگر انعطاف‌پذیری بیشتری در زمان ارائه غذا دارند . اندازه سهم نیز در افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است . با یک رژیم غذایی در مورد بهترین روش برای مدیریت آن صحبت کنید .
در زیر برخی از بهترین گزینه‌ها در هر گروه غذایی برای افراد مبتلا به دیابت آورده شده‌است .
سبزیجات آهار شده و غیر نشاسته‌ای برای مصرف خوب هستند , از جمله : کلم بروکلی , سبزیجات برگدار سرشار از شکر , مانند هندوانه , دانه‌های هندوانه ابوجهل , غلات سبوس‌دار باید حداقل نیمی از حبوبات را در رژیم غذایی فرد مبتلا به دیابت تشکیل دهند .
پروتئین‌های کم‌چرب و پروتئین‌های بدون چربی می‌توانند به ایجاد توده ماهیچه‌ای و بالا بردن سطح چربی و گلوکز کمک کنند , مانند : سالاد سالم , گوشت و سبزیجات سبز خوش‌مزه و ایمن برای افراد مبتلا به دیابت است .
تخم‌مرغ بدون چربی, جوجه مرغ یا بوقلمون , بادام‌زمینی و لوبیای پخته لوبیای خشک , مانند نخود و یا دیگر جایگزین‌های گوشت , مانند شیری که تنها لبنیات کم‌چرب , لبنیات و یا شیر بدون چربی مصرف می‌کنند .
غذاهایی با چربی سالم , نه همه چربی , به دیابت کمک می‌کنند و برخی انواع روغن نارگیل از اثرات آن بر روی قلب محافظت می‌کنند , از جمله : روغن دانه و آجیل , ماهی تن و دیگر روغن‌های آووکادو که فرم مایع در دمای اتاق دارند , مانند روغن زیتون .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی