مجله درمان زخم

مطالبی در مورد درمان زخم دیابتی، زخم عفونی، زخم بستر و انواع زخم ها

مطالبی در مورد درمان زخم دیابتی، زخم عفونی، زخم بستر و انواع زخم ها

لارو درمانی

 debridement یک سابقه طولانی و مستند دارد . هنگامی که یک درمان مراقبت‌های بهداشتی رایج ، به ویژه قبل از کشف آنتی‌بیوتیک‌ها ، لباس‌های مدرن و یا روش‌های debridement ، پس از دهه ۱۹۴۰ به دست فراموشی سپرده شد . با افزایش شیوع بیماری‌های مزمن و بیماری‌های پیچیده و مرتبط با درمان ، رویکردهای جدیدی برای رسیدگی به مسائل در حال ظهور مانند مقاومت antibiotic ، تداوم بیوفیلم باکتریایی و هزینه بالای درمان‌های گیاهی پیشرفته ضروری شده‌اند . جستجوی مداوم برای پانسمان و / یا دستگاه پزشکی که درد را کنترل می‌کند ، باکتری‌ها / بیوفیلم را از بین می‌برد ، و به طور انتخابی مواد زخم necrotic را از بین می‌برد ، در حالی که رشد بافت جدید سالم را ترویج می‌کند . در مرور ادبیات فعلی ، MDT بسیار نزدیک به پرداختن به تمام عوامل ذکر شده قبلی است ، در حالی که همزمان هزینه باقی مانده نیز موثر است . عوارض جانبی MDT کم هستند و عوارض جانبی حداقل هستند . اگر بیماران و ارائهکنندگان می‌توانند از دلواپسی مشهود در رابطه با مدیریت و حضور لارو look ، به سرعت فواید این روش مورد استفاده برای درمان انواع مختلف زخم‌ها را خواهند دید .

شایستگی‌های محوری زیر در این مقاله مورد بحث قرار می‌گیرند : دانش پزشکی ، مراقبت از بیمار ، یادگیری محور و بهبود .

استفاده از کرم‌ها در بهبود زخم یکی از بهترین کاربردهای پزشکی مستقیم بی‌مهرگان است . برای قرن‌ها , زالو , کرم‌ها و گیاهان دارویی بر پایه بی‌مهرگان در طب سنتی دنیا مورد استفاده قرار گرفته‌اند . شواهدی برای استفاده پزشکی از کرم‌ها وجود دارد که در زمان جنگ داخلی آمریکا با اسناد و مدارک و اسناد و مدارک شناسایی می‌شوند . همانطور که توسط ویلیام اس . بائر , پزشک و جراح برجسته آن دوران . او خاطر نشان کرد که زخم‌های آلوده به کرم‌ها در مقایسه با زخم‌های غیر ماگوت هیچ یک به طور مساوی آلوده یا متورم نشده است . تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی ( تحلیل واریانس یک طرفه و تحلیل واریانس چند متغیره ) انجام شد . در اوایل دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی , نتایج اولیه در این زمینه به دست آمد . در طی سال‌ها کار پیشگامانه بائر , تخمین زده شد که بیشتر جراحان آمریکایی , کانادایی و اروپایی این موضوع را در شیوه‌های درمان زخم خود پذیرفته‌اند . در حالی که اکثریت پزشکان از این مساله راضی بودند , برخی از مشکلات شامل مشکل به دست آوردن کرم‌ها , هزینه ( و دلار ) و تلاش طاقت‌فرسا برای ساخت یک پانسمان محدودکننده بود که از ترک محل زخم جلوگیری می‌کرد . داده‌ها با استفاده از روش تحلیل واریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند . استئومیلیت و آبسه بافت نرم , اندیکاسیون اولیه آن, در نتیجه درمان زودرس عفونت با عوامل ضد میکروبی مانند بتالاکتام ها و پنی‌سیلین کم‌تر مورد توجه قرار گرفت . تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش تحلیل واریانس چند متغیره ( manova ) انجام شد . درمان ماگوت به یک " پناه‌گاه آخر " تبدیل شد که در مواردی استفاده می‌شد که در آن‌ها آنتی‌بیوتیک‌ها , جراحی و مراقبت‌های پزشکی مدرن نتوانستند به بهبودی کامل یا کامل دست یابند . در سال‌های اخیر , با توجه به ظهور شرایط بسیار خاص , این امر احیا شده‌است . به ویژه , ظهور مقاومت آنتی‌بیوتیکی منجر به جستجوی مجدد روش‌های جایگزین برای مدیریت زخم‌های عفونی مزمن شد . در عین حال , دسترسی به مواد ضدعفونی‌کننده مناسب , مواد پوششی پیشرفته و در دسترس بودن گسترده خدمات حمل و نقل جاده‌ای قابل‌اعتماد , باعث شد که استفاده از کرم‌های " عاری از میکروب " به سرعت و ارزان به محل درمان برسد . پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه زمانی رخ داد که اداره مبارزه با مواد غذایی و دارو ( fda ) به عنوان " درمان تنها تجویز " مورد تایید قرار گرفت . در برخی کشورهای دیگر مانند انگلستان کرم‌ها به عنوان یک دارو تنظیم می‌شوند . علائم رسمی fda برای درمان ماگوت مبنی بر " التیام زخم‌های مزمن " مانند زخم فشاری , زخم وریدی, زخم‌ها و زخم‌های ناشی از ضربه است. م . مطالعات علمی منجر به شناسایی و شناسایی چهار فعالیت اصلی مرتبط با این نوع درمان زخم شده‌است : دبریدمان , ضد عفونی , تحریک درمان و حذف بیوفیلم . food sci .

کلینیک درمان زخم دکتر مشتاق

  • درمانگر زخم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی